Feeds:
Posts
Comments

Archive for April, 2008

RA.Kartini on 2008

 

ibu kita Kartini, putri sejati
putri Indonesia, harum namanya

ibu kita Kartini, pendekar bangsa
pendekar kaumnya untuk merdeka

wahai ibu kita Kartini
putri yang mulia
sungguh besar cita-citanya
bagi Indonesia

Masih Ingat kah engkau akan lagu ini..? masih hafalkah engkau dengan lagu ini.. waduh jujur aja deh.. aku dah nggak iling blass… inget tglnya aja dah lupa boro2 lagunya.. balik ke SD lagi yuk..

Tak terasa hari ini hari bersejarah bagi kaum hawa di Indoensia.. tanpa beliau mungkin kita masih berkutak kutik di dapur saja..nggak ngerti kono-kene, nggak ngerti tentang dunia luar.. taunya 3M Masak, Macak,Manak ( eh bener atau salah sich ..??? ). Tanpa beliau mungkin kita nggak akan pernah tau soal dunia politik, dunia laki-laki, dunia yang tak mungkin kita pikirkan sebelumnya..

Zaman RA.Kartini, semua serba aturan dan penuh tantangan.. kita tak bisa bebas bergerak dan leluasa bekerja. Kita harus tunduk kepada Orang tua kita, Suami dan saudara laki-laki.Kita harus patuh apa kata orang tua yang serba ini dan itu..RIBET deh…untung aku nggak lahir zaman itu deh..ngenes kalee yeee.. 

Aduh..Tahun semakin berganti, begitu juga gaya dan aturan pun selalu berganti mengiringin tiap langkah tahun yang berjalan..kini tak lagi banyak aturan yang mengikat kaum hawa untuk bekerja dan berberpikir… sekarang kita bisa bergerak,terbang bebas dan leluasa menjelajahi dunia luar yang pernah dalam angan kita sebelumnya..Sekarang kita bisa bekerja dan meraih cita-cita setinggi langit..( berapa meter yach..? ada yang tau nggak.,.??). Sekarang kita bisa belajar nggak hanya satu-dua bahasa aja.. ibaratnyan kita kaum hawa bisa merdeka…Tapi INGAK-INGAK… walau kita bisa terbang sebebas burung camar ( lho kok jadi Vina Panduwinata sich..) kita tetap nggak boleh melangkahi hak suami dan membantah apa kata Ortu..apalagi sampai ngelupain kodrat kita sebagai wanita.. yach kembali lagi 3M deh…kita tetap kudu menghormati ortu dan suami serta pasa saudara laki2 kita, kita tetap kudu patuh dan tunduk walau hati kita kadang berontak.

Janganlah setelah kita bisa bebas dan merdeka kita jadi lupa akan kodrat kita sebagai wanita dan melupakan segalanya.. terutama dalam segi keluarga.. janganlah itu sampai terjadi yach.. ( ceile sok filosofi banget deh gw..). Janganlah setelah kita meraih cita-cita kita jadi males berumah tangga karena takut kita nggak bisa berkreativitas lagi dan mendapatkan segala sesuatu yang kita mau.. Boleh lah kita beraktivitas walaupun kita berumah tangga.. toh masih banyak jalan untuk mendapatkan uang sendiri..seperti buka usaha kecil di dalam rumah( home industri) dengan begitu kita bisa menjadi wanita sejati.. ngejagain keluarga dan juga punya income sendiri.Bukan berarti kita harus bekerja di kantor dengan jabatan yang tinggi dan gaji yang gede tapi keluarga berantakan.. RA KARTINI nggak ngajarin kita seperti itu khan..?Beliau walau mengajari kita untuk beremansipasi dengan kaum Adam.. bukan maksud untuk menginjak mereka dan juga bukan maksud untuk mereka mudah mempermainkan kita.. tetaplah kita berdiri dan menjadi wanita yang mandiri tanpa harus selalu bergantung dengan kaum adam.. bolehlah sometimes kita bergantung kepada mereka karena mereka punya tanggung jawab terhadap kita…

Nach generasi muda… bagaimana dengan RA KARTINI era thn 2008..?????? 

 

 

 

Advertisements

Read Full Post »

Moslem Lady

 

All my dear friends,

As moslem lady we must be cover all part of the body, we not allowed to show up to others people which is not our muchrim just to our family related only. We not allowed to hanging out with man and manythings to do we must to keep distance. Why must like that..? Is was written in our Holy AL Qur’an and Hadist Muhammad SAW.

Let me share with my experinece, everytime i saw those people.. i just quite or sometimes i give bad comment to them because they are attitudes is not well. They just cover as the dress.  I saw many people who wearing jilbab they said we not allowed to shake the hand with the man and hugging around.. but what i saw.. front of my eyes.. the hugging each others in the mall, and one time i saw it that they seat together in one chair ( pangku ), Massyaallah.. is really make me shame with this. Im not wonder if so many people ( others relagion ) just laughing to see  our people do like this. This also happen which lady use all black dress to cover all the body,( all black and only eyes left ) but they attitude is so bad. One of them is near with my house in Surabaya, and She get pregnant before married and the guy is just running away.. Astaghfirulahh, Really make me shame.. is really embrassing. How come the cover all like this so tight but can be make love without married.. and get pregnant. astaghfirulahh, really so bad.So what does mean the cover..? is just dress ?? just mask ? just to show up that we are moslem..? but they not more better than kupu2malam.  So what does mean???

Here also, even in arabic country, when im doing my duty as reception and i have evening or night shift, i saw many lady ( i cant mention the nationality ) they are just prostitud ( sorry about my bad  words ) they wearing that kabaya ( name of  the black dress in here ), they come inside the hotel and changes in the rest room. and the they start with their job. So what does mean again…?is just dress only.. and where is our hard should be cover ..? Astaghfirullah….

Okay.. is humanian.. we can not judges them as we said.. only ALLAH SWT who knows which is better and good.  Only ALLAH SWT the one who created everthing in this world.. ALLAH SWT knows better than us..

Now is happen on me..starting last holy Ramadhan i wearing jilbab,which i never think about it, never come to my mind, never have any imagination before.. really is nothing on my mind. With all those what i see ?? forget it !! now..i cover it all. I must more becarefull on my words,my attitude and many things.. i belive what i said to them before will come back to me. Really is hard for me in the begining.. before i make practise i felt so hot, not comfort and shy. But in the first day on Ramadhan 2007. I try to wear will all my faithfully heart. I was crying when i saw my face in mirror.. i never think that i will wearing right now.. Oh Ya ALLAH SWT, did im really ready for this.. or just ….?????? Did im ready with my attitude or i use this bcz my boyfriend “ koky ”  want it ??? im on dilemma… Ya ALLAH… please give me your sign.. what is good for me..?I wont use is only for mask..i dont want like them who make my religion moslem looks so bad in front of others religion… and please make me ready for all. I really fight with my heart what i have to do.. sometimes i still want have fun ,wear my sexy dress again, have fun and manythings else. But i wearing your dress now.. i should be cover all my attitudes.. Please Ya ALLAH SWT.. give me power to keep faithfull with my heart, to keep good what you mention on your Holy AL Qur’an Hadist Rassullah SAW. I feel so bad, im feel so small and dirty fron of you. Im not better than them.Please Ya ALLAH SWt….i try to do it, i will do my best and i need your Ridho to do that….Amien

** To, other religions / nationality / and others who read my posting.. i realy sorry about my words. im not mention some name or something. Is not mean about some one or others, is not mean i making bad my own religion or what else..is just my share only…**   by Franya

 

 

 

 

Read Full Post »

aku kembali…..

Aduh so long i didnt write new post, busy, sick, and have no ide, and upset all come together in the same time.. I miss you all blogger and i miss to share what i had so far..ach.. really im too tired.

So many things is happening and i almost lost my control.. i just can praying to ALLAH SWT to give me more support and power to passing all the time.. From last posting i get sick and need rest for 2 weeks and i cant do much tings.. and i must sifthing my room accomodation to others room and working with so busy in the night as i got night sift and cant do anything more with my laptop,my mind so full and really too tired to talk about it…

My duty so busy with all guest check out and check in.. no much time for break and sleep enough.. the next day wake up and start again.. walah.. i felt like robot.. i miss my home but what to do.. i cant home rigght now.. and my time is next year..

but one things one i feel happy.. i meet many indonesian friends here and sometime we seat together and cooking our food and laughing.. is really help to relieve the stress of job.. they so funny expecially if we talk about others nationality.. ( they way they talk and attitude ) some how is funny for us and strange.. i think they also think we are strange too. but never mind…im enjoy to join them and relaxing.

now im back.. i want to say hello to all my friends in blogger and wish can get support of you and wish i can some more ide to talk again or do somemore posting..i miss you……

 

 

 

 

Read Full Post »